Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 ir medicīnisko padomu tālrunis, kura mērķis ir nodrošināt iedzīvotājiem iespējas ārpus ģimenes ārstu darba laika saņemt medicīniskas padomus, kā rīkoties vienkāršu saslimšanu gadījumos, kuru risināšanai nav nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība. 

 


Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa darba laiks:

  • darba dienās: no plkst. 17:00 līdz 8:00
  • brīvdienās un svētku dienās: visu diennakti
Kādos gadījumos var sazināties ar Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni?
  • Nelielu traumu, pēkšņu saslimšanu vai hronisku slimību saasinājuma brīžos vakaros, naktīs, brīvdienās, kad ģimenes ārsta prakse nestrādā, bet mediķa padoms nepieciešams.
  • konkrētas situācijas, kad zvanīt uz ģimenes ārstu telefonu:
  • saaukstēšanās, drudzis,
  • vemšana, caureja,
  • muguras sāpes,
  • sāpes ausīs, kaklā,
  • brūces, nobrāzumi, ķermeņa sasitumi, sastiepumi,
  • hroniskas slimības saasinājumi u.c.
  • arī tad, ja ir šaubas zvanīt 113 vai nē.

Kas jāņem vērā, zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni?

  • Zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001, medicīniskus padomus Latvijas iedzīvotājiem sniedz latviešu valodā, krievu valodā un angļu valodā.
  • Uz numuru 66016001 var zvanīt iedzīvotāji no visas Latvijas un no visiem telekomunikāciju operatoriem.
  • Zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, vispirms tiek atskaņots paziņojums par tālruni un par to, ka saruna tiks ierakstīta. Pēc paziņojuma izskanēšanas zvanu pieņem pirmais brīvais mediķis. Ja zvanīšanas brīdī visi mediķi būs aizņemti, sarunu novirzīs gaidīšanas režīmā līdz kāds no mediķiem būs brīvs.
  • Zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, zvanītājs var palikt anonīms. Lai nepieciešamības gadījumā varētu pārzvanīt (ja pārtrūkst saruna), mediķis lūgs informāciju par zvanītāju (vārdu, tālruņa numuru, atrašanās vietu).
  • Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķis sniegs medicīniskus padomus vienkāršu saslimšanu gadījumos, kad nav nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība. Var būt situācijas, kad bez ģimenes ārsta vai ārsta speciālista palīdzības zvanītāja problēmu nevar atrisināt, šādos gadījumos mediķis ieteiks pēc iespējas ātrāk doties pie ārsta vai arī pāradresēs zvanu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, ja sūdzības par veselību būs tādas, kas apdraud veselību vai dzīvību.

Cik jāmaksā par zvaniem uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni?

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 nav paaugstinātas maksas tālrunis. Zvanot no fiksētā tālruņa vai mobilā tālruņa, zvanītājs maksā atbilstoši sava operatora noteiktajiem tarifiem par zvaniem uz fiksēto Rīgas diapazona numuru. Lai noskaidrotu maksu par zvanu un to, vai operatora piedāvātais tarifs ietver arī zvanus uz fiksēto tālruņu numuriem, zvanītājam jāvēršas pie sava operatora.

Kur vēl var vērsties pēc medicīniska padoma un palīdzības, kad ģimenes ārsts nav pieejams?

Ja dzīvībai un veselībai nedraud briesmas, mediķu padomu un konsultāciju sniedz:

  • dežūrārsti - sniedz palīdzību ģimenes ārsta kompetences ietvaros.
  • feldšerpunkti - sniedz palīdzību ģimenes ārsta kompetences ietvaros.
  • steidzamās medicīniskās palīdzības punkti - sniedz palīdzību, kas pārsniedz ģimenes ārsta kompetenci.
  • slimnīcas uzņemšanas nodaļas.

Plašāka informācija par palīdzības saņemšanas iespējām atrodama Nacionālā veselības dienesta mājaslapā.

 

Informācija par Covid-19 pacientu mājas aprūpi un ārstniecības pakalpojumiem pacientiem, kuri ārstējas no šīs infekcijas mājās, atrodama Nacionālā veselības dienesta mājaslapā: https://www.vmnvd.gov.lv/lv/arstniecibas-pakalpojumu-sanemsanas-kartiba

Kā palīdzēt cietušajam?

Kā sniegt pirmo palīdzību dažādu traumu un saslimšanu gadījumā, uzzini sadaļā "Kā palīdzēt cietušajam?".
Skatīt vairāk